خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
1. ورود به برنامه، میز کار، و معرفی طرف حسابها
در این درس به حداقل آموزشهای مورد نیاز برای کار با نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار می پردازیم. در هر نرم افزاری یکسری آموزشهای حداقلی وجود دارد که شما با فرا گرفتن آنها می توانید با آن نرم افزار شروع به کار کنید و به مرور زمان و به فراخور نیاز می توانید سایر بخشهای نرم افزار را نیز فرا بگیرید. قبل از بررسی این حداقل ها ابتدا بیایید نگاهی کلی به نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار بیندازیم.
بطور کلی و از دید حداقلی اگر نگاه کنیم، حداقل هدف اصلی این نرم افزار، مدیریت عملیات خرید و فروش کالا و خدمات می باشد. شما با این نرم افزار می توانید طرف حسابهای خود مانند مشتریان، فروشندگان و ... را معرفی نمایید و برای هر کدام یک دفتر حساب به صورت اتوماتیک ایجاد می گردد. همچنین می توانید کالاها و خدمات خود را نیز که از طریق خرید و فروش آنها کسب درآمد می نمایید معرفی نمایید. در قدم بعدی شما اقدام به ثبت فاکتورهای خرید و فروش خود می نمایید. در نتیجه این سه کار مهم، نرم افزار گزارشات کلی و جزئی از کلیه عملیات مربوط با خرید، فروش، انبار، حسابهای نقد و نسیه، و ... را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید به تجزیه و تحلیل کسب و کار خود بپردازید.
حالا که با هدف گذاری این درس آشنا شدید، وقتش است بی مقدمه به سراغ کار اصلی برویم. وقتی نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار را اجرا می کنید، اولین صفحه ای که مشاهده خواهید کرد صفحه ورود به برنامه که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، می باشد.
در این صفحه برای ورود به برنامه باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید. نام کاربری پیش فرض admin و کلمه عبور پیش فرض 123 می باشد. بعد از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور بر روی دکمه ورود کلیک کنید.
بعد از اینکه وارد نرم افزار شدید، محیط اصلی نرم افزار را مشاهده خواهید کرد. تصویر زیر این محیط را به شما نشان می دهد.
این فرم، صفحه اصلی برنامه و در واقع میز کار شما می باشد. یعنی هر کاری بخواهید در نرم افزار انجام بدهید باید از طریق این صفحه آن کار را آغاز نمایید. در سمت راست صفحه یک پنل قرار دارد که با استفاده از آن می توانید قسمتهای پر کاربرد و اصلی برنامه را به آسانی در اختیار داشته باشید. این پنل دارای دو دسته بندی پر کاربرد با اسامی "عملیات" و "تعاریف" می باشد که روی هر کدام از این دسته بندی ها کلیک کنید، دستورات مربوط به آن دسته بندی به شما نمایش داده می شود. در تصویر زیر دستورات موجود در دسته بندی "عملیات" را مشاهده می کنید.
تصویر زیر نیز دستورات موجود در دسته بندی "تعاریف" را به شما نشان می دهد.
روی هر کدام از این دستورات که کلیک کنید، صفحه مربوط به آن دستور نمایش داده می شود.
منظور از طرف حسابها، افرادی می باشند که به هر نحوی با شما حساب و کتابی دارند. این افراد می توانند مشتریهای شما باشند و یا اینکه فروشندگانی باشند که شما از آنها کالاهایی را خریداری می کنید.
➊ در پنل "منوهای برنامه" دسته بندی "تعاریف" را انتخاب کنید. سپس بر روی دستور "اشخاص" کلیک کنید.
➋ فرم "اشخاص" مشابه تصویر زیر نمایان می شود.
➌ بر روی دکمه افزودن که در تصویر زیر نیز به صورت هایلایت شده مشخص شده است، کلیک کنید.
➍ فرم "افزودن شخص" مشابه تصویر زیر نمایان می شود. در فیلد "نام"، نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر را وارد نمایید.
➎ در فیلد "نوع شخص" مشخص سازید که این شخص مشتری است یا فروشنده یا ... . در این مثال ما مشتری را انتخاب می کنیم.
➏ در پایان بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید، تا طرف حساب مربوطه در نرم افزار معرفی گردد.
➐ به همین ترتیبی که مشاهده نمودید، می توانید تمامی مشتریها و فروشندگان را در نرم افزار معرفی نمایید.
آموزش بعدی : 2. معرفی کالاها
نسخه رایگان نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار را می توانید از لینک زیر و مستقیما از سایت تولید کننده آن دانلود نمایید.
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
مقدمه
بطور کلی و از دید حداقلی اگر نگاه کنیم، حداقل هدف اصلی این نرم افزار، مدیریت عملیات خرید و فروش کالا و خدمات می باشد. شما با این نرم افزار می توانید طرف حسابهای خود مانند مشتریان، فروشندگان و ... را معرفی نمایید و برای هر کدام یک دفتر حساب به صورت اتوماتیک ایجاد می گردد. همچنین می توانید کالاها و خدمات خود را نیز که از طریق خرید و فروش آنها کسب درآمد می نمایید معرفی نمایید. در قدم بعدی شما اقدام به ثبت فاکتورهای خرید و فروش خود می نمایید. در نتیجه این سه کار مهم، نرم افزار گزارشات کلی و جزئی از کلیه عملیات مربوط با خرید، فروش، انبار، حسابهای نقد و نسیه، و ... را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید به تجزیه و تحلیل کسب و کار خود بپردازید.
ورود به برنامه
حالا که با هدف گذاری این درس آشنا شدید، وقتش است بی مقدمه به سراغ کار اصلی برویم. وقتی نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار را اجرا می کنید، اولین صفحه ای که مشاهده خواهید کرد صفحه ورود به برنامه که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، می باشد.
در این صفحه برای ورود به برنامه باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید. نام کاربری پیش فرض admin و کلمه عبور پیش فرض 123 می باشد. بعد از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور بر روی دکمه ورود کلیک کنید.
محیط اصلی نرم افزار
بعد از اینکه وارد نرم افزار شدید، محیط اصلی نرم افزار را مشاهده خواهید کرد. تصویر زیر این محیط را به شما نشان می دهد.
این فرم، صفحه اصلی برنامه و در واقع میز کار شما می باشد. یعنی هر کاری بخواهید در نرم افزار انجام بدهید باید از طریق این صفحه آن کار را آغاز نمایید. در سمت راست صفحه یک پنل قرار دارد که با استفاده از آن می توانید قسمتهای پر کاربرد و اصلی برنامه را به آسانی در اختیار داشته باشید. این پنل دارای دو دسته بندی پر کاربرد با اسامی "عملیات" و "تعاریف" می باشد که روی هر کدام از این دسته بندی ها کلیک کنید، دستورات مربوط به آن دسته بندی به شما نمایش داده می شود. در تصویر زیر دستورات موجود در دسته بندی "عملیات" را مشاهده می کنید.
تصویر زیر نیز دستورات موجود در دسته بندی "تعاریف" را به شما نشان می دهد.
روی هر کدام از این دستورات که کلیک کنید، صفحه مربوط به آن دستور نمایش داده می شود.
طرف حسابها
منظور از طرف حسابها، افرادی می باشند که به هر نحوی با شما حساب و کتابی دارند. این افراد می توانند مشتریهای شما باشند و یا اینکه فروشندگانی باشند که شما از آنها کالاهایی را خریداری می کنید.
روش معرفی یک طرف حساب جدید
➊ در پنل "منوهای برنامه" دسته بندی "تعاریف" را انتخاب کنید. سپس بر روی دستور "اشخاص" کلیک کنید.
➋ فرم "اشخاص" مشابه تصویر زیر نمایان می شود.
➌ بر روی دکمه افزودن که در تصویر زیر نیز به صورت هایلایت شده مشخص شده است، کلیک کنید.
➍ فرم "افزودن شخص" مشابه تصویر زیر نمایان می شود. در فیلد "نام"، نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر را وارد نمایید.
➎ در فیلد "نوع شخص" مشخص سازید که این شخص مشتری است یا فروشنده یا ... . در این مثال ما مشتری را انتخاب می کنیم.
➏ در پایان بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید، تا طرف حساب مربوطه در نرم افزار معرفی گردد.
از آنجا که در این درس، هدف پرداختن به حداقل های لازم می باشد، تعمدا به تشریح سایر فیلدها نپرداختیم. در آموزشهای بخش بعدی تمامی جزئیات را به تفصیل، مطرح خواهیم نمود.
➐ به همین ترتیبی که مشاهده نمودید، می توانید تمامی مشتریها و فروشندگان را در نرم افزار معرفی نمایید.
آموزش بعدی : 2. معرفی کالاها
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: