خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
رفع ارور پرینتر error 1260 در ویندوز
بسیاری از کاربرانی که از سيستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنند، ویندوزهایشان در بازه های زمانی ای به صورت منظم آپدیت می شوند و این آپدیت در عین منافع و مزایای خوبی که دارد، گاها باعث رخ دادن خطاهای مختلفی می شود.
خطایی که کاربران ویندوز در خصوص پرینتر اعلام کرده اند خطای error 1260 است که در ذیل متن کامل خطا را مشاهده می کنید.
برای رفع این خطا در ادامه قصد داریم تغییراتی را در گروپ پالیسی ویندوز انجام دهیم که در ادامه با ما همراه باشید.
دقیقا مانند تصویر زیر باید نام FQDN ای و همینطور نام Netbios ای مربوط به پرینت سرورها را وارد کنید. به عنوان مثال serv-print.mydomain.local نام کامل پرینت سرور و serv-print که نام netbios ای پرینت سرور است وارد کنید و این دو نام را با semicolon از هم جدا کنید. مانند تصویر زیر:
سپس از سیستم خود Sign out کرده و دوباره Sign in کنید تا پالیسی در سیستمتان اعمال شود.
در آخر، مطمئن شوید که پرینترها در وضعیت آفلاین نباشند و مطمئن شوید که Print Queue در پرینتر خالی باشد و هیچ پرینتی در صف نباشد.
A policy is in effect on your computer which prevents you from connecting to this print queue. Please contact your system administrator.
That didn’t work We can’t install this printer right now. Try again later or contact your network administrator. ERROR #1260
برای رفع این خطا در ادامه قصد داریم تغییراتی را در گروپ پالیسی ویندوز انجام دهیم که در ادامه با ما همراه باشید.
قبل از هر کاري بهتر است از سيستم تان Restore point تهيه کنيد.
Disable antivirus and firewall
آنتی ویروس و فایروال ویندوز خود را به طور کامل غیرفعال کنید و وضعیت ارور را بررسی کنید.Add FQDN and NETBIOS name for Point and Pinter Server
به گروپ پالیسی ویندوز وارد شوید:Administrative template > printers > Point and Printer Restriction
دقیقا مانند تصویر زیر باید نام FQDN ای و همینطور نام Netbios ای مربوط به پرینت سرورها را وارد کنید. به عنوان مثال serv-print.mydomain.local نام کامل پرینت سرور و serv-print که نام netbios ای پرینت سرور است وارد کنید و این دو نام را با semicolon از هم جدا کنید. مانند تصویر زیر:
serv-print.mydomain.local;serv-print
سپس از سیستم خود Sign out کرده و دوباره Sign in کنید تا پالیسی در سیستمتان اعمال شود.
در آخر، مطمئن شوید که پرینترها در وضعیت آفلاین نباشند و مطمئن شوید که Print Queue در پرینتر خالی باشد و هیچ پرینتی در صف نباشد.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: