خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
رفع ارور 0x800704ec هنگام فعال کردن Group policy
اگر windows Defender در سیستم شما Off باشد و درصدد ON کردن آن باشید، باشید ممکن است با خطای This program is blocked by group policy. For more information contact your system administrator. (Error Code: 0x800704ec) روبرو شوید و یا هم اکنون با آن مواجه شده اید. با وجود این خطا قادر نخواهید بود که windows Defender را On کنید.
دلیل این امر این است که یک نرم افزار آنتی ویروس در حال حاضر بر روی سیستم شما نصب و فعال شده است و به منظور جلوگیری از تضاد و تداخل نرم افزاری، یک نرم افزار آنتی ویروس ویروس به طور خودکار Windows Defender را غیرفعال می کند.
راه حل ساده برای رفع مشکل، حذف نرم افزار آنتی ویروسی است که هم اکنون در یسستم شما نصب می باشد و بدین ترتیب Windows Defender در سیستم شما فعال می شود.
برای حذف آنتی ویروس از ویندوز، از وب سایت سازنده آنتی ویروس اقدام به دانلود uninstaller آن آنتی ویروس از وب سایت سازنده همان آنتی ویروس کنید و یا به لینک زیر هم می توانید در خصوص حذف آنتی ویروس(بنا بر ادعای ESET که سازنده ESET AV Remover است، این نرم افزار می تواند هرگونه آنتی ویروس نصب شده در سیستم تان را حذف کند) مراجعه کنید.
در موارد اندکی، با حذف انتی ویروس مشکل حل نمی شود و اگر برای شما هم چنین شد، می توانید با یک تغییر کوچک در رجیستری مشکل را حل کنید. ولی از آنجایی که رجیستری مکان بسیار حساس و حیاتی در ویندوز است، حتما قبل از اعمال کوچکترین تغییری در آن، از رجیستری بک آپ یا Export بگیرید.
سپس مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:
مانند تصویر زیر روی Default دابل کلیک کنید تا فرم تظنیمات آن باز شود. سپس در قسمت Value data، عدد 0 را وارد و OK کنید.
پس از اینکار از رجیستری خارج شده و سیستم را ریستارت کرده و سپس Windows Defender را ON کنید و اگر مشکل برطرف نشد، روش بعد را انجام دهید.
بعضا این مشکل ناشی از خاموش بودن Windows Defender از طریق Local Group policy ویندوز است. یعنی تنظیمات در گروپ پالیسی باعث خاموش شدن Windows Defender شده است.
پس به گروپ پالیسی وارد شده و مسیر زیر را دنبال کنید:
در مسیر فوق، پالیسی Turn off Windows Defender را یافته و روی آن دابل کلیک کنید ت افرم تنظیمات آن باز شود.
گزینه Not Configured را انتخاب کرده و فرم را OK کنید.
سپس سیستم را ریستارت کرده و پس از ریستارت کرده اقدام به فعال کردن Windows Defender کنید.
دلیل این امر این است که یک نرم افزار آنتی ویروس در حال حاضر بر روی سیستم شما نصب و فعال شده است و به منظور جلوگیری از تضاد و تداخل نرم افزاری، یک نرم افزار آنتی ویروس ویروس به طور خودکار Windows Defender را غیرفعال می کند.
راه حل ساده برای رفع مشکل، حذف نرم افزار آنتی ویروسی است که هم اکنون در یسستم شما نصب می باشد و بدین ترتیب Windows Defender در سیستم شما فعال می شود.
برای حذف آنتی ویروس از ویندوز، از وب سایت سازنده آنتی ویروس اقدام به دانلود uninstaller آن آنتی ویروس از وب سایت سازنده همان آنتی ویروس کنید و یا به لینک زیر هم می توانید در خصوص حذف آنتی ویروس(بنا بر ادعای ESET که سازنده ESET AV Remover است، این نرم افزار می تواند هرگونه آنتی ویروس نصب شده در سیستم تان را حذف کند) مراجعه کنید.
در موارد اندکی، با حذف انتی ویروس مشکل حل نمی شود و اگر برای شما هم چنین شد، می توانید با یک تغییر کوچک در رجیستری مشکل را حل کنید. ولی از آنجایی که رجیستری مکان بسیار حساس و حیاتی در ویندوز است، حتما قبل از اعمال کوچکترین تغییری در آن، از رجیستری بک آپ یا Export بگیرید.
براي وارد شدن به رجيستري ويندوز مي توانيد به لينک زير وارد شويد:
وارد شدن به رجيستري ويندوز
وارد شدن به رجيستري ويندوز
پيشنهاد مي کنم قبل از هر گونه تغيير در رجيستري ويندوز، حتما از آن بک آپ بگيريد:
تهيه Backup از Windows Registry
تهيه Backup از Windows Registry
سپس مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft
مانند تصویر زیر روی Default دابل کلیک کنید تا فرم تظنیمات آن باز شود. سپس در قسمت Value data، عدد 0 را وارد و OK کنید.
پس از اینکار از رجیستری خارج شده و سیستم را ریستارت کرده و سپس Windows Defender را ON کنید و اگر مشکل برطرف نشد، روش بعد را انجام دهید.
بعضا این مشکل ناشی از خاموش بودن Windows Defender از طریق Local Group policy ویندوز است. یعنی تنظیمات در گروپ پالیسی باعث خاموش شدن Windows Defender شده است.
پس به گروپ پالیسی وارد شده و مسیر زیر را دنبال کنید:
Computer Configuration - Administrative Templates - Windows Components - Windows Defender
در مسیر فوق، پالیسی Turn off Windows Defender را یافته و روی آن دابل کلیک کنید ت افرم تنظیمات آن باز شود.
گزینه Not Configured را انتخاب کرده و فرم را OK کنید.
سپس سیستم را ریستارت کرده و پس از ریستارت کرده اقدام به فعال کردن Windows Defender کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: