خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
بانک به بانک
در این آموزش به نحوه ثبت اسناد امور مالی و مشخصا سند "بانک به بانک" خواهیم پرداخت. اگر شما چندین حساب بانکی داشته باشید طبیعتا مواقعی ممکن است پیش بیاید که وجهی بین این حسابهای بانکی جابجا گردد. در این گونه مواقع می توانید با استفاده از سند "بانک به بانک" این عملیات را ثبت نمایید.
➊ در منوهای برنامه وارد مسیر "عملیات - امور مالی - امور مالی" شوید.
➋ فرم "اسناد امور مالی" نمایان می شود. در فیلد نوع سند، گزینه "بانک به بانک" را انتخاب نمایید و سپس بر روی دستور "افزودن" کلیک کنید.
➌ فرم "امور مالی - افزودن" نمایان می شود. اطلاعات خواسته شده در این فرم را تکمیل کنید و بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید. در ادامه این آموزش به تشریح فیلدهای اطلاعاتی موجود در این صفحه پرداخته ایم.
برای هر سند مالی که ثبت می کنید با توجه به نوع سند مربوطه یک شماره توسط سیستم پیشنهاد می گردد. توصیه ما به شما اینست که این شماره ها را تغییر ندهید و اجازه بدهید تا پیشنهاد سیستم سر جای خودش باقی بماند. توجه داشته باشید که شماره سند نمی تواند تکراری باشد.
به صورت پیش فرض تاریخ روز جاری توسط سیستم پیشنهاد می گردد. اگر سندی که مشغول ثبت آن هستید مربوطه به روز جاری نمی باشد مقدار تاریخ را تغییر بدهید.
مبلغ انتقالی بین حسابهای بانکی را در این فیلد وارد نمایید.
در این فیلد باید مشخص کنید که وجه مربوطه به کدام حساب بانکی واریز شده است.
در این فیلد باید مشخص کنید که وجه مربوطه از کدام حساب بانکی برداشت شده است.
در فیلد "بابت" می توانید دلیل انتقال وجه را وارد نمایید.
در فیلد "توضیحات" می توانید توضیحات مرتبطی را در صورت نیاز وارد نمایید. هر چند پر کردن قسمت توضیحات، ضروری نمی باشد، اما در صورتی که توضیحاتی را در اینجا درج نمایید بعدها در گزارشات مالی می توانید این توضیحات را مشاهده نمایید.
گزینه های نمایش مانده در ثبت اطلاعات تاثیری ندارند. اما به شما کمک می کنند تا بدون مراجعه به گزارشات، مانده حساب نهایی حسابهای بانکی مربوطه را مشاهده نمایید. اگر این گزینه ها را تیک بزنید مانده حسابها نمایش داده می شوند.
نسخه رایگان نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار را می توانید از لینک زیر و مستقیما از سایت تولید کننده آن دانلود نمایید.
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
افزودن "بانک به بانک"
➊ در منوهای برنامه وارد مسیر "عملیات - امور مالی - امور مالی" شوید.
➋ فرم "اسناد امور مالی" نمایان می شود. در فیلد نوع سند، گزینه "بانک به بانک" را انتخاب نمایید و سپس بر روی دستور "افزودن" کلیک کنید.
➌ فرم "امور مالی - افزودن" نمایان می شود. اطلاعات خواسته شده در این فرم را تکمیل کنید و بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید. در ادامه این آموزش به تشریح فیلدهای اطلاعاتی موجود در این صفحه پرداخته ایم.
شماره سند
برای هر سند مالی که ثبت می کنید با توجه به نوع سند مربوطه یک شماره توسط سیستم پیشنهاد می گردد. توصیه ما به شما اینست که این شماره ها را تغییر ندهید و اجازه بدهید تا پیشنهاد سیستم سر جای خودش باقی بماند. توجه داشته باشید که شماره سند نمی تواند تکراری باشد.
تاریخ سند
به صورت پیش فرض تاریخ روز جاری توسط سیستم پیشنهاد می گردد. اگر سندی که مشغول ثبت آن هستید مربوطه به روز جاری نمی باشد مقدار تاریخ را تغییر بدهید.
مبلغ سند
مبلغ انتقالی بین حسابهای بانکی را در این فیلد وارد نمایید.
حساب بانکی - واریزی
در این فیلد باید مشخص کنید که وجه مربوطه به کدام حساب بانکی واریز شده است.
حساب بانکی - برداشتی
در این فیلد باید مشخص کنید که وجه مربوطه از کدام حساب بانکی برداشت شده است.
بابت
در فیلد "بابت" می توانید دلیل انتقال وجه را وارد نمایید.
توضیحات
در فیلد "توضیحات" می توانید توضیحات مرتبطی را در صورت نیاز وارد نمایید. هر چند پر کردن قسمت توضیحات، ضروری نمی باشد، اما در صورتی که توضیحاتی را در اینجا درج نمایید بعدها در گزارشات مالی می توانید این توضیحات را مشاهده نمایید.
نمایش مانده
گزینه های نمایش مانده در ثبت اطلاعات تاثیری ندارند. اما به شما کمک می کنند تا بدون مراجعه به گزارشات، مانده حساب نهایی حسابهای بانکی مربوطه را مشاهده نمایید. اگر این گزینه ها را تیک بزنید مانده حسابها نمایش داده می شوند.
برای مشاهده فهرست کامل آموزشهای این دوره بر روی لینک زیر کلیک کنید :
دوره آموزش جامع نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار
دوره آموزش جامع نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: